ABC Strani jezici, Ponuda, Cijena, Popust

Osnove poslovnog komuniciranja na engleskom

 
 

Osnove poslovnog komuniciranja na engleskom

Osnove poslovnog komuniciranja na engleskom

Osnove poslovnog komuniciranja na engleskom  

 

Poslovna komunikacija danas je neizostavni dio rada u svakom poslovnom okruženju. Gotovo je nemoguće u današnjem poslovnom svijetu pronaći poslodavca koji ne zahtijeva dobre komunikacijske vještine od svojih zaposlenika.

Upravo zbog toga, poslovna komunikacija je ključna vještina koju mnogi zaposlenici uče, vježbaju i unaprjeđuju tijekom svoje karijere. Zahvaljujući napretku moderne tehnologije sve je važnija uloga pisane komunikacije u poslovnom okruženju, a zbog posljedica globalizacije i činjenice da je većina tvrtki prisutna na globalnom tržistu znanje stranih jezika i dobre komunikacijske vještine na stranom jeziku postale su neizbježan dio svakog životopisa. Engleski i tu ima vodeću ulogu.

Komunikacija na engleskom u profesionalnom kontekstu podrazumijeva znanje određenog poslovnog vokabulara, sposobnost usmenog i pismenog komuniciranja kako u društvenim tako i poslovnim interakcijama te brojne druge vještine poput poslovnog pregovaranja, telefonskih razgovora, poslovne korespondencije putem emaila, pisanja različitih izvješća ili držanja prezentacija. Većina ljudi susreće se s problemima u ovim situacijama što zbog nedovoljnog znanja engleskog jezika, što zbog straha od javnog nastupa, a velikim dijelom i zbog prevelike užurbanosti i propterećenosti poslom. Iz tog razloga velik broj zaposlenika primoran je potražiti pomoć u unaprjeđenju svojih komunikacijskih vještina, posebno na engleskom jeziku. U tome im pomažu različiti tečajevi stranih jezika, posebno specijalizirani tečajevi poslovnog engleskog jezika, ali i tečajevi komunikacijskih vještina i javnog nastupa.

U nastavku vam donosimo primjer jednog formalnog emaila te neke korisne fraze za pisanu korespondenciju na engleskom, a za sve ostale situacije koje su vam potrebne u poslovnom okruženju obratite nam se s povjerenjem i naučite ih u našoj školi!

 

Formalni email na engleskom

 

Primjer

Savjeti

Kod sastavljanja formalnog emaila na engleskom važno je imati na umu nekoliko stvari.

Prvo, ako ne koristite standardni engleski jezik ili u emailu imate previše pogrešaka, bilo gramatičkih bilo stilskih, velika je mogućnost da svoju poruku nećete uspjeti prenijeti primatelju ili će biti krivo protumačena. Osim toga, svojim emailom možete ostaviti loš dojam na primatelja te na taj način čak i  kompromitirati buduću suradnju.

Drugo, budući da se radi o formalnom, poslovnom okruženju i vaš email treba biti takav – formalan. To ćete postići tako da pripazite na stil i jezik koji upotrebljavate. Primjerice, dobro je zapamtiti da u formalnom emailu na engleskom treba izbjegavati skraćene oblike koji su tipični za razgovorni jezik – npr. koristite ’I do not’ umjesto ’I don’t’ ili ’they cannot’ umjesto  ’they can’t’ i slično.

Treće, kako pri sastavljanju emaila obično imate više vremena za smiliti što želite reći, tj. napisati nego u usmenoj interakciji, imate dovoljno vremena potražiti i odabrati odgovarajuće izraze i fraze koje vam trebaju da bi uspješno prenijeli svoju poruku. Također, nakon što ste sastavili svoj email, ne zaboravite ga još jednom pročitati i provjeriti ima li u njemu pogrešaka te uključite spell check na računalu kako bi izbjegli velike gramatičke pogreške.

Korisne fraze

Za početak emaila i pozdravljanje/oslovljavanje primatelja možete koristiti sljedeće fraze:

Dear Sir/ Madam,                                                     Dear Mr/ Ms Jones,

Dear Sir or Madam,                                                 Dear Dr Smith,

 To whom it may concern (ako ne znate tko je primatelj maila)

Da bi naveli razloge zašto pišete ili odgovarate nekome na email upotrijebite jednu od ovih fraza:

I am writing with regard to…

Thank you for your e-mail of 29 February regarding / concerning...

With reference to our telephone conversation on Friday, I would like to let you know that…

 

Kako bi od nekoga nešto zatražili ili pitali za dodatne informacije možete započeti rečenicu s jednom od sljedećih fraza:

Could you please let me know…                             I would also like to know if …

      I would appreciate it if you could...                        Please, let me know if…

 

Za izražavanje isprike i žaljena koristite neku od ovih fraza:

We would like to apologize for any inconvenience caused.

Please accept our apologies for....

We will make sure that this does not happen again in the future.

 

Za prilaganje datoteka upotrijebite neku od ovih fraza:

I am attaching…

Please see the document attached.

Please find attached the file you requested.

 

Za zaključivanje emaila i pozdrave možete upotrijebiti jednu od ovih fraza:

I look forward to hearing from you / I am looking forward to hearing from you

Yours faithfully, (when you start with Dear Sir/ Madam,)

Yours sincerely, (when you start with the name e.g. Dear Ms Collins)

 

Slijedite ove savjete i unaprijedite svoju poslovnu komunikaciju na engleskom!